Sodelavci Visoke šole za umetnost

Vodstvo

Boštjan Potokar

Dekan

Boštjan Potokar Soavtor študijskega programa Digitalne umetnosti in prakse ter vodilni mentor modula Kreativni praktikum. Je soustanovitelj Kulturnega društva Galerija GT (1988) in Šole uporabnih umetnosti Famul Stuart (1994). Deluje na področjih vizualne umetnosti, leposlovja in pedagoškega dela. Boštjan Potokar je avtor ali soavtor več izobraževalnih programov ter organizator vrste kulturnih projektov. Diplomiral je leta 1987 na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, smer kiparstvo. Živi in deluje v Ljubljani. označbe: Kreativni praktikum, Kiparstvo, Keramika, Dekan

Rene Rusjan

Programska direktorica

Rene Rusjan Soavtorica študijskega programa Digitalne umetnosti in prakse, vodilna mentorica modula Sodobne umetniške prakse ter strokovna mentorica na področju vizualnih umetnosti in kiparstva. Rene Rusjan je soustanoviteljica Kulturnega društva Galerija GT in Šole uporabnih umetnosti Famul Stuart. Kot samostojna umetnica deluje na polju sodobnih umetnosti, njeno široko področje delovanja pa se poleg pedagoške dejavnosti na področjih kiparstva in sodobnih umetniških praks razteza od vizualne, intermedijske in uprizoritvene umetnosti, scenografije, oblikovanja do koncipiranja in kuriranja razstav ter kompleksnejših umetniških projektov v širokih avtorskih zasedbah. Diplomirala je leta 1987 na oddelku za kiparstvo Akademije za likovno umetnost v Ljubljani. označbe: Sodobne umetniške prakse, Kiparstvo, Kreativni praktikum, Programska direktorica

Nosilni mentorji modulov programa DUP

Rastko Ćirić

Animacija

Rastko Ćirić Redni profesor ilustracije in animacije ter ustanovitelj oddelka za animacijo na Fakulteti uporabnih umetnosti Univerze za umetnost v Beogradu Rastko Ćirić je svoja dela predstavil na več kot 35 samostojnih razstavah na področju bivše Jugoslavije in širom po svetu. Kot ilustrator in pisec sodeluje s Politikinim Zabavnikom, med letoma 2002 in 2004 je ilustriral za New York Times Book Review. Ćirić je avtor štirinajstih animiranih filmov, ki so prejeli kopico nagrad. Član Art Directors kluba Srbija. Diplomiral je na grafičnem oddelku Fakultete uporabnih umetnosti Univerze za umetnost v Beogradu. označbe: Animacija, Klasična animacija, Risanje, Risba, Nosilni moduli

Špela Čadež

Animacija

Špela Čadež Špela Čadež je po diplomi iz oblikovanja vizualnih komunikacij na ALUO-ju v Ljubljani nadaljevala s študijem na Akademiji medijskih umetnosti v Kölnu, kjer jo je prevzel animirani film. Posnela je dva kratka stop-motion lutkovna filma: Zasukanec (2004) in Liebeskrank (2007), ki sta bila prikazana na številnih festivalih po vsem svetu in prejela vrsto nagrad. označbe: Animacija, Animirani film, Nosilni moduli

Rajko Grlić

Videofilm

Rajko Grlić Filmi režiserja in scenarista Rajka Grlića so bili prikazani v kinematografih na vseh petih kontinentih ter vključeni v tekmovalne programe vodilnih svetovnih filmskih festivalov, začenši s canskim, in prejeli kopico odmevnih mednarodnih nagrad. Poleg vrste kratkih in dokumentarnih je posnel enajst celovečernih igranih filmov (kot režiser in scenarist), sodeloval pri nadaljnjih petih kot scenarist ter petih kot producent. Napisal, režiral in produciral je How to Make Your Movie; An Interactive Film School, ki je dobil osem mednarodnih nagrad, vključno z New York Grand Prix za najboljšo multimedijo leta 1998. Je umetniški direktor Motovunskega filmskega festivala. Redno predava film na Univerzi Ohio, ZDA. označbe: Videofilm, Filmska režija, Nosilni moduli

Boštjan Vrhovec

Videofilm

Boštjan Vrhovec Boštjan Vrhovec je diplomiral iz filmsko-televizijske režije na AGRFT-ju v Ljubljani. Z različnimi produkcijskimi skupinami je režiral vrsto filmov: celovečerne igrane filme, kratke dokumentarne, promocijske in namenske filme. Redno sodeluje z RTV Slovenija, Pop TV in RTL Hrvaška kot režiser pri izvedbi TV-igranega programa in radijskih iger. Režiral je tudi več kot 10 gledaliških predstav v profesionalnih in eksperimentalnih gledališčih v Sloveniji. Kot filmski kritik je pisal za revijo Ekran, časopis Naši razgledi in radijsko oddajo Gremo v kino. označbe: Videofilm, Nosilni moduli

Rajko Bizjak

Fotografija

Rajko Bizjak Rajko Bizjak je diplomiral na zagrebški Akademiji dramske umetnosti iz filma in televizije. Ukvarja se tako s fotografskim kot tudi filmskim medijem. Ustvaril je deset fotografskih serij ter kot snemalec in/ali režiser sodeloval pri snemanju več kot desetih kratkih igranih in dokumentarnih filmov. Na področju poučevanja fotografije ima bogate izkušnje, saj že od leta 1995 predava na različnih šolah, tečajih, seminarjih, simpozijih (tudi v tujini), od leta 2006 tudi kot visokošolski predavatelj za fotografijo in snemanje. Veliko časa posveča organiziranju fotografskih (ali filmskih) prireditev, kot so izobraževalni projekti, festivali, tekmovanja in razstave. označbe: Digitalni praktikum, Fotografska tehnologija, Fotografija, Nosilni moduli

Ana Sluga

Fotografija

Ana Sluga Ana Sluga je magistrirala iz fotografije na Kunstiakadeemiji v Talinu, Estonija, ter diplomirala iz slikarstva na ALUO-ju v Ljubljani. Med drugim je leta 2007 prejela tudi nagrado Essl. Na samostojnih in skupinskih razstavah razstavlja doma in v tujini. Živi in dela v Ljubljani. (Foto: Tihomir Pintar) označbe: Fotografija, Avtorska fotografija, Nosilni moduli

Dr. Peter Purg

Novi mediji

Dr. Peter Purg Doktoriral na Univerzi Erfurt v Nemčiji med področji novih medijev, komunikologije in medijske umetnosti. Izobražuje na več višjih in visokih šolah v Sloveniji in tujini: na Inštitutu in akademiji za multimedije (IAM) v Ljubljani deluje kot vodja raziskav in razvoja, je predavatelj in koordinator prenove študijskega programa Medijska produkcija, za Middlesex University (London) vodi visokošolski program Media Production Management. Neodvisno raziskuje, svetuje, producira in razvija na področjih e-izobraževanja, multimedije, novih medijev, medijske umetnosti. Član kulturno-umetniških kolektivov Bobnars United, Podgana in Priden Možic. označbe: Novi mediji, Nosilni moduli, Projekti, Zgodovina novih medijev, e-učilnica, ePlatforma

Rado Likon

Digitalni praktikum

Rado Likon Rado Likon je kot direktor fotografije posnel osemnajst celovečernih filmov ter vrsto portretov znanih umetnikov, nadaljevank, kratkih igranih in dokumentarnih filmov ter za svoje delo prejel več nagrad. Na AGRFT-ju v Ljubljani je osem let poučeval kot docent za filmsko in televizijsko kamero za režiserje. Študiral je filmsko in televizijsko kompozicijo oziroma filmsko in televizijsko kamero na FAMU-ju v Pragi. označbe: Digitalni praktikum, Videotehnologija

Dr. Sarival Sosič

Zgodovina in teorija umetnosti in medijev

Dr. Sarival Sosič Dr. Sarival Sosič, kustos za sodobno vizualno umetnost v Mestni galeriji Ljubljana od leta 1993, je pripravil vrsto razstav, predvsem sodobnih slovenskih umetnikov. Podrobneje se ukvarja z raziskovanjem slikarstva, kiparstva in fotografije tudi prek pisanja strokovnih in znanstvenih tekstov za monografije, kataloge in strokovne revije. Doktoriral je s področja oblikovanja postavitev razstav na ALUO-ju v Ljubljani (knjižna izdaja 2006), magistriral s temo Fotograf Avgust Berthold (knjižna izdaja 1997). označbe: Zgodovinsko-kritične vsebine, Primerjalna zgodovina umetnosti

Petja Grafenauer

Zgodovina in teorija umetnosti in medijev

Petja Grafenauer Kuratorka, likovna kritičarka in teoretičarka Petja Grafenauer končuje doktorat iz umetnostne zgodovine na ljubljanski Filozofski fakulteti. Je »hišna« kuratorka v Galeriji Ganes Pratt v Ljubljani, prej je delovala kot likovna kritičarka ter urednica Redakcije za kulturo in humanistične vede na Radiu Študent v Ljubljani. Kurirala je več kot 40 samostojnih in skupinskih razstav v Sloveniji in tujini. Leta 2008 je izšla njena prva monografska publikacija, in sicer o slovenskem slikarju Aleksiju Kobalu. Oblikuje tudi program Sveta umetnosti, šole za kuratorje sodobne umetnosti na SCCA-ju Ljubljana. Živi in dela v Ljubljani. označbe: Zgodovina in teorija umetnosti in medijev, Kritična teorija sodobne umetnosti

Strokovni sodelavci

Ivanka Apostolova

Vizualna dekonstrukcija

Ivanka Apostolova Ustvarjalka in publicistka Ivanka Apostolova (1973, Skopje) je diplomirala iz zgodovine umetnosti z arheologijo in doktorirala iz antropologije umetnosti. Ustvarja in objavlja ilustracije in stripe, je scenografka in kostumografinja, z izkušnjami v animaciji, videu. Piše recenzije in eseje o vizualni umetnosti, filmu in gledališču. Razstavljala je v različnih evropskih državah. Od leta 2001 živi in dela v Ljubljani. označbe: Kreativni praktikum, Vizualna dekonstrukcija, Strip, Animacija, Risba

Cym

Splet

Cym Cym (Nizozemska/Avstrija/Slovenija) je evropska popotnica s prenosnikom in digitalnim fotoaparatom. Raziskuje razmerje med virtualno realnostjo in življenjem, pri tem pa svoje projekte in nahajališča dokumentira s tisočimi fotografijami. Zagnala je art center na majhni kmetiji v jugovzhodni Avstriji. Analogno okolje te stare zgradbe in njena dolga zgodovina so glavna inspiracija njenega dela. Študirala je grafično oblikovanje na Akademiji Rietveld v Amsterdamu. Od septembra 2009 začasno živi in dela na Nizozemskem. označbe: Digitalni praktikum, Moje mesto na spletu, Spletno oblikovanje, Web

Robert Černelč

Risba

Robert Černelč

Robert Černelč se ukvarja tako s slikarstvom kot tudi s filmsko režijo, scenaristiko, scenografijo in videom. Diplomiral je iz slikarstva in videa, magistriral iz slikarstva na ALUO-ju v Ljubljani ter zaključil magistrski študij filmske režije na AGRFT-ju v Ljubljani.

označbe: Kreativni praktikum, Risba, Film, Story board, Risanje

Radovan Čok

Kamera

Radovan Čok Radovan Čok je na svoji bogati poklicni poti kot direktor fotografije posnel 15 celovečernih in televizijskih filmov, 27 dokumentarnih filmov, 70 kratkih igranih filmov, prek 80 naročenih industrijskih filmov ter reklamnih in glasbenih spotov. Za svoje delo na filmu je prejel več nagrad. Vzporedno z ustvarjalno dejavnostjo deluje tudi kot pedagog videa, filma in filmske kamere na različnih šolah. Od leta 1971 se intenzivno ukvarja s fotografijo, sodeluje na številnih razstavah doma in v tujini. označbe: Digitalni praktikum, Video tehnologija in terenske snemalne vaje, Kamera

Luka Dekleva

Zgodovinsko-kritične vsebine: fotografija

Luka Dekleva Luka Dekleva deluje kot fotograf, performer in videoumetnik. Po zaključku magisterija iz fotografije na FAMU-ju v Pragi se je podal v raziskovanje nepredvidljivosti digitalne gibajoče podobe. Predvsem ga zanima neogibni šum, ki se pojavlja kot stalni spremljevalec vsakega novega tehnološkega razvoja. Šum kot stranski proizvod osnovnih nosilcev signalov za avdio/vizualno informacijo zanj predstavlja novo mogoče področje sistematične zlorabe in rabe (ne)verjetnosti v umetnosti, ki se generira sama. Sodeloval je na vrsti dogodkov samostojno ali v sodelovanju z drugimi, med drugim se je predstavil na festivalu Ars Electronica v Linzu ter sodeloval s kolektivom Bast. Fotografijo poučuje od leta 2002, kreativni mediji se temu pridružijo leta 2007. označbe: Zgodovina in teorija umetnosti in medijev, Zgodovinsko-kritiške vsebine filma in fotografije, Fotografija

Jože Dolmark

Zgodovinsko-kritične vsebine: film

Jože Dolmark Filmski publicist, scenarist in dramaturg, profesor umetnostne zgodovine in primerjalne književnosti Jože Dolmark je diplomiral iz umetnostne zgodovine na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani ter magistriral na filmskem oddelku VIII. Pariške univerze. Piše eseje, kritike in teoretske članke s področja filma, fotografije in likovne umetnosti (revija Ekran, Kinotečne publikacije, likovni katalogi). Je avtor in soavtor več filmskih monografij. Po njegovih scenarijih je bilo posnetih šest filmov. Na področju filma poučuje od leta 1998, od leta 2009 deluje tudi kot bralec scenarijev (script doctor) na Filmskem skladu RS. označbe: Zgodovina in teorija umetnosti in medijev, Zgodovinsko-kritiške vsebine filma

Miha Hvale

Digitalna montaža in obdelava videoslike

Miha Hvale Miha Hvale živi za videomontažo, ki mu omogoča, da se izraža – tako na tisoče idej iz glave pride na dan. Kot montažer slike in zvoka je zmontiral že mnogo tedenskih in mesečnih oddaj, dokumentarnih filmov, videospotov, promocijskih videov. Od leta 2008 je zaposlen na RTV Slovenija kot videomontažer in administrator/nadzornik nelinearnega strežniškega sistema. Študiral je v Veliki Britaniji, kjer je na Univerzi Middlesex diplomiral iz menedžmenta medijske produkcije. označbe: Videofilm, Videomontaža

Vladimir Leben

Animacija

Vladimir Leben Vladimir Leben je svoja dela razstavljal na enajstih samostojnih razstavah doma in v tujini. Je soavtor animiranega filma Prdci – Vonj ljubezni. V projektu Galapagos, ki je bil predstavljen po Evropi, z Damijanom Kracino uspešno združujeta arhipelag asociacij dveh umetniških svetov. Diplomiral je iz slikarstva na ALUO-ju v Ljubljani. označbe: Animacija, Risana animacija, Animirani film

Igor Prassel

Zgodovinsko-kritične vsebine: animacija

Igor Prassel Igor Prassel je soustanovitelj, umetniški direktor in eden od producentov Mednarodnega festivala animiranega filma Animateka. Kot programski sodelavec sodeluje tudi s Svetovnim festivalom animiranega filma Animafest Zagreb ter drugimi festivali filma in sodobne umetnosti. Skoraj deset let je vodil Kinotečno mesečno nanizanko Animateka. Več let je bil sourednik stripovske revije Stripburger. Zaključuje magisterij iz medijskih študij na Fakulteti za družbene vede Univerze v Ljubljani. označbe: Zgodovina in teorija umetnosti in medijev, Animacija, Zgodovinsko-kritiške vsebine animacije

Neda R. Bric

Scenaristika

Neda R. Bric Neda R. Bric je avtorica in režiserka predstav Trieste–Alessandria embarked: Štorja od lešandrink ter Eda – Zgodba bratov Rusjan, soavtorica več gledaliških tekstov, po njenem scenariju je bil posnet film. Od leta 1994 je stalna članica ansambla Slovenskega mladinskega gledališča v Ljubljani in v tem času je kot igralka tako v gledališču kot na filmu sodelovala s kopico priznanih slovenskih režiserjev. Avtorica otroške knjige Čuda čudna. Diplomirala je iz dramske igre v Ljubljani, trenutno pa zaključuje magisterij iz gledališke režije na AGRFT-ju, ki vključuje študij scenaristike pri prof. Miroslavu Mandiću in Stojanu Pelku. označbe: Kreativni praktikum, Scenaristika

Jan Simončič

Video grafika

Jan Simončič Jan Simončič je prvo računalniško zaposlitev pridobil že daljnega leta 1985, ko so bili računalniki še v povojih. Sodeloval je pri izdelavi vrste 3D-animacij za oglaševalske in glasbene spote, umetniške projekte, dokumentarne filme idr. V devetdesetih je postavil digitalno montažno postajo na ALUO-ju ter prvo umetniško galerijo z računalniškim ogledom eksponatov. Avtor digitalnih aplikacij za več gledaliških predstav. Kot montažer je sodeloval pri izdelavi animacije Bizgeci Grege Mastnaka. označbe: Digitalni praktikum, Videografika, Računalniška animacija, Računalnik kot orodje, Vektorska grafika, Grafika v gibanju

Huiqin Wang

Slikarstvo

Huiqin Wang Huiqin Wang, rojena na Kitajskem, že petindvajset let živi in dela v Ljubljani. Magistrirala je iz grafike in diplomirala iz slikarstva na ALUO-ju v Ljubljani, študijsko se je izpopolnjevala na Nizozemskem. Njena dela so bila razstavljena na Kitajskem, v Sloveniji in drugod po Evropi. označbe: Kreativni praktikum, Slikarstvo, Kaligrafija

Mojca Zlokarnik

Likovna teorija

Mojca Zlokarnik Mojca Zlokarnik je akademska slikarka in grafičarka, magistrica umetnosti. Svoja dela je predstavila na mnogih skupinskih in samostojnih razstavah v Sloveniji in po svetu, nazadnje v Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki. Od leta 2001 je odgovorna urednica revije Likovne besede. Deluje v Ljubljani kot samostojna kulturna ustvarjalka. označbe: Zgodovinsko-kritične vsebine, Likovna teorija, Kreativni praktikum

Jaka Železnikar

Splet

Jaka Železnikar Jaka Železnikar je pisatelj, umetnik in programer, delujoč večinoma znotraj omreženih tehnologij: komputacijska poezija, e-literatura, spletna umetnost. Bil je med avtorji zgodnjega net arta. Svoja dela objavlja in predstavlja mednarodno, med drugim so bila njegova dela predstavljena v ICA London ter ZKM Karlsruhe. Osem let je bil urednik spletne Mladine. Zaposlen je v IT Mladinske knjige.
označbe: Novi mediji, spletne komunikacije

Gostje

Metod Blejec

Metod Blejec

Metod Blejec, vizualni filozof, mojster verbalnega in vizualnega (ne)smisla, mislec par excellence in verbalni pogajalec za progresivno umetnost (drugi bi ga preprosto označili za umetnika), deluje preko togih opisov umetniških in teoretičnih praks. Njegova značilnost je aktivna pozicija, ki jo posreduje skozi svoja vizualna sporočila, prek katerih lahko drugi spoznajo relevantnost njegovih bolj in manj znanih idej in konceptov. Študiral je na Šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart ter v Veliki Britaniji na Gray's School of art in Slade School of Fine Art, kjer je pridobil tudi magisterij. Živi in deluje v Londonu. označbe: alumni (Famul Stuart)

Primož Oberžan

Primož Oberžan Primož Oberžan se v zadnjem času ukvarja z izdelovanjem elektromehanskih zvočnih strojev, vodi različne glasbene delavnice, piše o novih pristopih in paradigmah v znanosti in umetnosti ter predava o znanstveni in umetniški imaginaciji v okviru koncepta, ki ga je poimenoval metamehanika. Leta 1997 je ustanovil glasbeni kolektiv The Stroj, ki je v naslednjem desetletju postal znan po udarnih tolkalskih nastopih, glasbilih iz odpadnih materialov ter nevarnih nastopih na nenavadnih prizoriščih, kot so kamnolomi, industrijski objekti, rudniki, ladje, pa tudi večji mednarodni festivali. Diplomiral je iz filozofije in sociologije kulture na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. označbe: zvok, znanost in umetnost

Robertina Šebjanič

Robertina Šebjanič Robertina Šebjanič deluje v različnih medijih v kontekstu sodobne umetniške prakse. Predstavila se je na več samostojnih ter kopici skupinskih razstav in mednarodnih festivalov, njena videodela so v sklopu več videozbirk prikazovana na referenčnih mednarodnih prizoriščih. Bila je članica uredniškega odbora Pojmovnika slovenske umetnosti po letu 1945. Leta 2009 je začela delovati v Ljubljanskem laboratoriju za digitalne medije Ljudmila. Študirala je na ALUO-ju (kjer je leta 2007 prejela tudi nagrado) in Šoli uporabnih umetnosti Famul Stuart v Ljubljani ter na Valand School of Fine Arts v Gothenburgu na Švedskem. označbe: alumni (Famul Stuart), novi mediji, video, znanost in umetnost

Kolja Saksida

Kolja Saksida Kolja Saksida se z animiranim filmom ukvarja kot avtor, režiser, producent in animator, na področju filma pa je dejaven tudi kot igralec. Leta 2009 je s številčno ekipo realiziral kratki lutkovni animirani film z naslovom Mulc – frača, do sedaj pa je bila najbolj odmevna njegova lutkovna animirana serija Koyaa. Z Markom A. Kovačičem je sorežiral in animiral tri kratke animirane filme o civilizaciji Plastos. Saksida je prejel več nagrad na festivalih ter kot rezidenčni umetnik. V zadnjem času se posveča izobraževanju in organiziranju delavnic animiranega filma, ki so namenjene otrokom in mladim. označbe: animacija, animirani film, stop motion

Administracija

Tina Smrekar

Koordinacija projektov

Tina Smrekar Tina Smrekar je vizualna umetnica, magistrirala je iz fotografije na Academy of fine Arts Leipzig v Nemčiji, diplomirala na ALUO-ju v Ljubljani. Študijsko se je izpopolnjevala tudi v Helsinkih na Finskem in v Dessauu v Nemčiji. Samostojno in skupinsko razstavlja v Sloveniji in tujini, za svoje delo na področju sodobne umetnosti je prejela več štipendij in nagrad. V organizacijsko-produkcijski ekipi je večkrat sodelovala z Mednarodnim festivalom sodobnih umetnosti Mesto žensk, Festivalom Kino Otok ter Mednarodnim festivalom animiranega filma Animateka, že več let redno sodeluje tudi s Šolo uporabnih umetnosti Famul Stuart. Na Visoki šoli za umetnost skrbi za koordinacijo projektov in dokumentarno fotografijo šole. označbe:

Tina Zadnik

Tajništvo

Tina Zadnik Tina Zadnik je diplomirala iz sinologije in japonologije na oddelku za azijske in afriške študije na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Več let se je študijsko izpopolnjevala v Angliji in na Tajvanu, kjer je nekaj časa tudi poučevala angleščino. Poleg jezikov jo zanima tudi ilustracija. Od decembra 2009 je zaposlena v tajništvu Visoke šole za umetnost. označbe: tajništvo, informacije, knjižnica